Podle analýzy firmy Nielsen se v České republice podíl obratu z prodeje privátních značek pohybuje okolo 19 procent, přičemž v zemích západní Evropy je to často 30 nebo v některých zemích i 40 procent. Konkrétně v Německu je to 38 procent, v Rakousku 32 procent, v Maďarsku 28 procent, a i na Slovensku je obliba vyšší, tam činí prodej tohoto zboží 28 procent. Stejný výsledek jako je u nás je pouze v sousedním Polsku.
Český maloobchodní trh je ovlivněn právě tím, že Češi rádi nakupují ve slevových akcích. Raději koupí zboží ve slevě od známé a velké značky, než by si ho koupili právě od vlastní značky řetězce. V honbě za slevovými akcemi hravě strčíme západní Evropu do kapsy.
Získaná data poradenských firem ukázala, že při nákupech Češi utratí více než 50 procent peněz za balené potraviny a za čerstvé potraviny jen 46 procent.
I přes výše uvedené údaje stále řetězce do vlastních značek investují a rozšiřují sortiment tak, aby mohli zákazníkům nabídnout kvalitu za rozumnou cenu i mimo slevové akce. Některé zboží má dokonce i velmi luxusní kvalitu.
V posledním roce prodej takového zboží u nás stoupl o 23 procent, což značí, že opravdu velmi rychle roste zájem o takový typ výrobků a produktů. Některé průzkumy ukazují, že potraviny tohoto typu kupuje devět z deseti nakupujících. Samozřejmě hlavní faktor, který rozhodne o nákupu daného produktu je poměr cena a kvalita.
Nejvíce je v privátních značkách zastoupen prodej mléka, oleje a smetany. Z drogerie to jsou pak produkty jako je toaletní papír, papírové utěrky, papírové kapesníky, dětské pleny a vlhčené ubrousky.
Na druhé straně žebříčku pak najdeme piva a z drogerie se pak u nás prakticky neprodávají deodoranty a parfémy.
Každý z velkých řetězců má nyní vlastní značky. Ty zaštiťují nejen levnější zboží, ale také zboží ve vysoké kvalitě. Češi už na to přišli, a tak se dá očekávat v následujících letech, že obliba těchto značek bude stále stoupat.
Slevy Čechy stále lákají. Roste popularita vlastních značek!
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup