Zdravá výživa

Prvním zlatým pravidlem je vyvarovat se smažení na oleji. Obalovaný sýr, hranolky nebo krokety jsou možná dobré, ale určitě vám nepomůžou dostat se do figury nebo získat spokojené a zdravé tělo. Ano některá jídla se sice musí dělat na pánvičce, ale není k tomu potřeba deseti centimetrová vrstva oleje. Někdy stačí pánvičku jen pokapat, smažit na kokosovém oleji nebo v nejlepším případě si sehnat teflonovou pánev a smažit “naprázdno”
Dále určitě pomůže vyvarovat se cukru. Je sice pro naše tělo důležitý pro tvorbu energie, ale při nadměrném příjmu se začne ukládat “na horší časy” pokud po čokoládovém dortu nepůjdete běžet maraton, nevyhnete se tloustnutí. 
vodní meloun
Mnoho z nás si neoslazuje kávu, aby nepřibrali, ale přitom si neuvědomuje, kolik skrytého cukru denně přijme! Například v relativně dietních sušenkách Bebe se ukrývá 3 a půl kostek cukru. Proto není potřeba ještě zbytečně oslazovat buchty, nebo bábovky. Obyčejný cukr se dá jednoduše nahradit za třtinový, který je o něco výživově vyváženější nebo za med či jiné sirupy. Existuje i řada nekalorických umělých sladidel pro ty, kteří chtějí opravdu do figury.
olivový olej na zálivku
A nakonec mouky. Jsme zvyklí na konzumaci obyčejné pšeničné mouky, která je však energeticky náročnější než alternativy jako pohanková, špaldová, žitná nebo rýžová. Cenově jsou jen o málo dražší a vaše tělo vám poděkuje. Můžete mouky míchat nebo pšeničnou úplně vyřadit.
A v neposlední řadě jezte pomalu a hodně pijte. Lidé mají sklony k tomu jídlo do sebe jen naházet a pít jenom když mají potřebu žízně. Tak to ale není, sice nemusíte denně vypít tři litry, ale pokud budete dodržovat aspoň nějaký pitný režim a jíst pomalu, zjistíte, že vaše tělo potřebuje mnohem méně jídla, než jste si mysleli.
med v dózách
Někdy je těžké si navyknout, nebo udělat ten první krok.  Jakmile ale překonáte počáteční zdráhání, vyplatí se vám to. Nejen ve figuře ale i v psychickém rozpoložení, stavbě vlasů a nehtů a celkovém zdravotním stavu.

Zdravá výživa
4.3 (85.88%)17